D43 jako dárek? O dálnici sever – jih je rvačka. Lidovci odvádějí mravenčí práci
Kliky, které jsem ohledně budoucí D43 držel v ruce, jdou do desítek. Více než dva roky obcházím ministerstva dopravy, životního prostředí a místního rozvoje, Státní fond dopravní infrastruktury, Ředitelství silnic a dálnic a příslušné odbory jihomoravského krajského úřadu a urguje D43. Všichni s její potřebností souhlasí, ale tvrdí, že si na jižní Moravě musíme splnit domácí úkol: schválit Zásady územního rozvoje, tedy krajský územní plán. Lidé na besedách to jen potvrzují. Tím spíš podnikatelé, kteří, jako např. velkoopatovická šamotka, má velké zakázky až do Japonska, ale vázne doprava jejich zboží z regionu.
Místostarostka Vítková ve spolupráci s místními podnikateli, zástupci samospráv a spolků záměr nové dálnice prosazuje ze severu kraje a naléhá:„Občané nemohou přejít na protější stranu ulice, mají znečištěné ovzduší a velký hluk z projíždějících vozidel. V těchto dnech je hostem Jihomoravského kraje premiér Bohuslav Sobotka. Dovolím si jej za samosprávy, podnikatele i občany požádat, aby se silou svých kompetencí zasadil o urychlení stavby D43.“
Ano, D43 by byl konečně dárek! Obcházení odborů a organizací, které za dálnici mají zodpovědnost, byla mravenčí práce a posunula nás těsně před první „výškový tábor“: krajské zastupitelstvo má co nevidět projednat a schválit Zásady územního rozvoje. Zásady územního rozvoje (ZÚR JmK) jsou, jako poslední v celé zemi, těsně před schválením. Právě tento krok je zásadním k uskutečnění očekávané D43.
Svoje mi k tomu řekl i známýpan Petr, který do Boskovic míří od Brna už devátým rokem: „Často stojím v kolonách, vyhýbám se zúžení a nehodám, v zimě jsou problémové kamiony a velká nákladní auta. Pro tak přetíženou silnici to není ani pro ně, ani pro mě komfortní. Použil bych známý slogan: Nechci stárnout v kolonách!"
Požádal jsem o přesná data Centrum dopravního výzkumu: hustotu provozu i dopravních nehod. Jedna z nejvyšších v Jihomoravském kraji je v úseku Brno – Kuřim, kde projede po I/43 až 40 tisíc aut denně. Dále až k Boskovicím je intenzita „jen“ 10 až 20 tisíc. Hustota dopravních nehod je zde 1 až 2 dopravní nehody na každých 100 m.
Vláda dosud zvýšila výkupní cenu pozemků pro pozemky pod budoucími dálnicemi na osminásobek obvyklé ceny a tím značně výkupy zatraktivnila. Do vlády jde také novela stavebního zákona s tzv. komplexním rozhodnutím, které by mělo zjednodušit povolování staveb, podle německého vzoru jedna stavba, jedno projednání, jedno vypořádání připomínek a jedno povolení. Doufám, že sepříprava takových staveb jako je D43, ale také D52 do Vídně a D55 z Břeclavi přes Hodonín a Strážnici do Zlína, zásadně zrychlí.
Seskupující se a popojíždějící auta jsou jedním z nejhorších původců znečištění a nejen výfukovými plyny. Překvapivě četný a škodlivý je odrolený prach z pneumatik. Proto vidím budoucí D43 jako dárek pro Jihomoravský kraj, za který se může přimluvit i premiéra Sobotka, který v těchto dnech do našeho regionu zavítá.
Jaroslav Klaška
Lidovecká peněženka a pořádná jízda
Volby nám ťukají na dveře. Atmosféra v ulicích houstne, že by se dala krájet, volební uskupení lákají na kdeco a slibují totéž a i ten nejnevzhlednější plot se oděl do volební plachty. Čeká nás opravdový souboj - o demokracii.
Jaroslav Klaška
Lepší silnice, lepší plánování. Kraje dostanou více
Kraje se dočkají o téměr 4 miliardy korun více. Nově budou finanční injekce každoroční, pravidelné a výhradně se za ně opraví silnice II. a III. tříd. Plánování rekonstrukcí bude systémové a efektivní.
Jaroslav Klaška
Každá voda drahá. Ale některá bohužel ještě dražší
Čas od času média přinesou oblíbené srovnání pro všechny brblaly, jak bylo za socialismu levněji. Porovnají nárůst cen s růstem platů a hle, téměř všechno je vlastně nakonec přepočteno na dnešní kupní sílu levnější.
Jaroslav Klaška
Nejlepší výsledek státního rozpočtu v historii ČR. Je to dobrá zpráva?
Ano, je to jednoznačně pozitivní zpráva a jasný signál o dobré kondici našeho hospodářství. Do voleb jsem šel s tzv. Josefovým pravidlem - v dobrých časech tvořit přebytky a v dobách horších je využít. Teď ale pod drobnohlededem.
Jaroslav Klaška
Pozdní mikuláš, nebo dřívější ježíšek? Peníze na opravy krajských silnic budou
Mít co investovat do oprav silnic II. a III. třídy budou mít kraje i v roce 2017. Prosadil jsem ve státním rozpočtu částku až do výše 3,5 miliard Kč.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Stát chtěl kvůli podvodu po elektrárně miliardu a půl, soud obžalované zprostil
Státní podporu v hodnotě stovek milionů korun získala firma provozující jednu z největších českých...
Za znásilnění a pokus o vraždu patnáctileté dívky dostal Ukrajinec 19 let
Krajský soud v Plzni odsoudil na devatenáct let Ukrajince Viktora Veselovského, který se loni v...
Noci zůstávají mrazivé. Ze čtvrtka na pátek spadne teplota pod nulu na celém území
V nadcházejících dnech bude v ČR opět mrznout, v noci na čtvrtek budou podle ČHMÚ přízemní mrazíky...
Ředitel ČT považuje Etický panel za důležitý. Hledá nové členy
Před Velikonocemi rezignovali členové Etického panelu České televize (ČT) kvůli sporům s ředitelem...
- Počet článků 19
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 403x