Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nechci stárnout v kolonách

12. 08. 2016 10:50:45
Letos šly na opravy silnic u nás 3 miliardy korun. Ano, jsou a ještě budou uzávěry a kolony. Na jednu stranu, kdy jindy opravit než teď? Na stranu druhou: nechci stárnout v kolonách!

Jak naše společnost bohatne, stále více z nás si kupuje osobní auto – naše „sedmimílové boty“. Auto je skvělý pomocník: dopravuje nákupy domů, děti do škol a kroužků, naše seniory k lékařům, odveze na dovolenou, atd. Doprava autem je pohodlná, přímá, chtělo by se říci rychlá, ale to bohužel není. Na silnicích je nás mnoho, kolony na denním pořádku, některé silnice jsou nevalné kvality a zaparkovat je o štěstí.

Jako člen hospodářského výboru Poslanecké sněmovny se od začátku volebního období soustředím na problematiku dopravy. Vždy jsem podporoval a podporuji státní dotace na opravy krajských silnic, zejm. pokud nelze „prostavět“ všechny peníze určené na nové dálnice či silnice I. tř. Jsem přesvědčen a nekompromisně bojuji za to, že je třeba mít dlouhodobý dotační program podpory oprav krajských silnic, dokud je všechny neopravíme. V roce 2015 stát podpořil kraje částkou 3,6 mld. Kč, letos cca třemi miliardami a velmi usiluji o to, aby tyto dotace vydržely v roce 2017 a dále. Přináší to ovoce: opravených úseků utěšeně přibývá, naše auta na nerovnostech tolik netrpí, o komfortu cestování nemluvě. Z dálnice D1 to známe všichni...

Když opravy začaly, rychle se projevil nežádoucí vedlejší efekt: kolony. Vloni na podzim se dalo dojet autem v neděli po ránu ze Šlapanic, kde žiji, do 10 km vzdáleného centra sousedního Brna, při dodržování všech předpisů a rychlostních omezení, za 15 minut. V pondělí ráno to ve stejný čas trvalo hodinu a půl. Ani po železnici to nešlo, ta se opravovala taky. Kolony se začaly rychle tvořit kdekoliv, kde se něco opravovalo, nebo kde byla nějaká havárie.

„Koordinuje vůbec někdo ty opravy?“, zeptal jsem se na poradě, kterou jsem svolal za účasti všech důležitých orgánů a organizací na úrovni kraje i státu na Jihomoravském krajském úřadě. Z dvouhodinové debaty vyplynulo, že ano, ale skřípe to. Nedodržují se termíny, nejsou lidi na stavbách, protože je v předchozí krizi stavební firmy propustily, zmatky jsou v dopravním značení. Jediné čeho bylo dost, byly kupodivu peníze. U nás na jižní Moravě jsem přes zimu osobně dohlížel na koordinaci oprav pro letošní rok. Něco se podařilo. Například platí zásada, že kde se opravuje dálnice, nelze ve stejný čas opravovat souběžnou silnici. Zkracuje se doba oprav už v požadavcích ve výběrových řízeních, firmy musí pracovat přes den déle, atd. Kolony hned tak nezmizí, ale zmenšují se, alespoň někde. Protože nechci v kolonách stárnout, budu vyvíjet trvalý tlak na Ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic, Správu železniční a dopravní cesty i náš Jihomoravský krajský úřad, aby koordinace nebyla jen formální a úřední, ale věcná a aby řidičům pomáhala. Aby byly včas vybírány kapacitně vyhovující objízdné trasy se solidním povrchem. Na stavbách musí být nekompromisní dozor investora, termíny se musí dodržovat a dálniční pruhy, pokud lze, neslučovat.

Řádně koordinované opravy silnic jsou dobré pro všechny. Kolony však vznikají i kvůli dopravním nehodám a haváriím. S tím se pak dá něco udělat jen velmi obtížně. A tak vás všechny prosím o trpělivost, opatrnost a toleranci. Chceme přece všichni dojet do cíle živí, zdraví a pokud možno včas.


místopředseda podvýboru pro dopravu


Autor: Jaroslav Klaška | pátek 12.8.2016 10:50 | karma článku: 13.66 | přečteno: 464x


Další články blogera

Jaroslav Klaška

Lidovecká peněženka a pořádná jízda

Volby nám ťukají na dveře. Atmosféra v ulicích houstne, že by se dala krájet, volební uskupení lákají na kdeco a slibují totéž a i ten nejnevzhlednější plot se oděl do volební plachty. Čeká nás opravdový souboj - o demokracii.

17.10.2017 v 5:59 | Karma článku: 6.11 | Přečteno: 259 | Diskuse

Jaroslav Klaška

Lepší silnice, lepší plánování. Kraje dostanou více

Kraje se dočkají o téměr 4 miliardy korun více. Nově budou finanční injekce každoroční, pravidelné a výhradně se za ně opraví silnice II. a III. tříd. Plánování rekonstrukcí bude systémové a efektivní.

5.6.2017 v 22:55 | Karma článku: 7.28 | Přečteno: 182 | Diskuse

Jaroslav Klaška

Každá voda drahá. Ale některá bohužel ještě dražší

Čas od času média přinesou oblíbené srovnání pro všechny brblaly, jak bylo za socialismu levněji. Porovnají nárůst cen s růstem platů a hle, téměř všechno je vlastně nakonec přepočteno na dnešní kupní sílu levnější.

29.1.2017 v 17:42 | Karma článku: 15.43 | Přečteno: 606 | Diskuse

Jaroslav Klaška

Nejlepší výsledek státního rozpočtu v historii ČR. Je to dobrá zpráva?

Ano, je to jednoznačně pozitivní zpráva a jasný signál o dobré kondici našeho hospodářství. Do voleb jsem šel s tzv. Josefovým pravidlem - v dobrých časech tvořit přebytky a v dobách horších je využít. Teď ale pod drobnohlededem.

4.1.2017 v 12:00 | Karma článku: 10.64 | Přečteno: 455 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Aleš Presler

Zemana čekala v Přerově skupina protestujících, aneb jen tak si trochu kopnout.

Použil jsem část titulku z hlavní stránky iDnes. Prezidenta v Přerově vítalo zhruba čtyři sta lidí, 7 (slovy sedm) z nich proti jeho návštěvě protestovalo. Ten titulek je novinařina?!

26.9.2018 v 9:29 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Křidýlko, nebo stehýnko?

Raději pivo, nebo víno? A když víno – bílé, nebo rudé? Blondýny, nebo brunety? A z fastfoodů ALFA, nebo BETA? To je oč tu běží. Nejnověji v Karlových Varech. V úterý 25. září 2018 tam slavnostně otevřeli první restauraci BETA.

26.9.2018 v 9:15 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 38 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Zesprosťačení povinné četby

Nejen sociální sítě snesou občasnou vulgaritu. MŠMT ČR nařídilo v rámci zatraktivnění čtení zesprosťačit následující tituly povinné četby.

26.9.2018 v 8:08 | Karma článku: 7.16 | Přečteno: 446 | Diskuse

Anna Putnová

Výuka jazyků – investice bez rizika

Výzkumy z posledních let ukázaly, že jazykové kompetence obyvatel jsou pro rozvoj země důležitější než např. dotace do průmyslu či podpora zahraničních investic. Znalost cizího jazyka je podstatným faktorem v konkurenceschopnosti.

25.9.2018 v 22:01 | Karma článku: 8.92 | Přečteno: 234 | Diskuse

Marek Trizuljak

Mnichov 1938 - Nacistické recepty už nikdy!

Základním poučením z událostí kolem Mnichova 1938 je varování před démonem nacionalizmu ve všech jeho starých i nových podobách. Nacionalizmus napáchal v lidské historii dost zla, válek a utrpení. Už nikdy více!

25.9.2018 v 20:48 | Karma článku: 12.65 | Přečteno: 383 | Diskuse
Počet článků 19 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 384

Jsem zastánce tzv. Josefova pravidla: v bohatých letech šetřit na roky, kdy se bude dařit méně. Ze zkušenosti osmi let starostování ve Šlapanicích (u Brna) vycházím i nyní v práci poslance za KDU-ČSL. Původní profesí architekt, s manželkou, třemi dětmi a prvním vnukem. Baví mě hudba, dějiny architektury a ze sportu hlavně F1. Nesnáším "úmyslné bořiče", prostě ty, kdo úmyslně boří všechno dobré, co se povedlo. Vážím si lidí, kteří umějí pracovat a drží dané slovo.





Najdete na iDNES.cz