Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nechci stárnout v kolonách

12. 08. 2016 10:50:45
Letos šly na opravy silnic u nás 3 miliardy korun. Ano, jsou a ještě budou uzávěry a kolony. Na jednu stranu, kdy jindy opravit než teď? Na stranu druhou: nechci stárnout v kolonách!

Jak naše společnost bohatne, stále více z nás si kupuje osobní auto – naše „sedmimílové boty“. Auto je skvělý pomocník: dopravuje nákupy domů, děti do škol a kroužků, naše seniory k lékařům, odveze na dovolenou, atd. Doprava autem je pohodlná, přímá, chtělo by se říci rychlá, ale to bohužel není. Na silnicích je nás mnoho, kolony na denním pořádku, některé silnice jsou nevalné kvality a zaparkovat je o štěstí.

Jako člen hospodářského výboru Poslanecké sněmovny se od začátku volebního období soustředím na problematiku dopravy. Vždy jsem podporoval a podporuji státní dotace na opravy krajských silnic, zejm. pokud nelze „prostavět“ všechny peníze určené na nové dálnice či silnice I. tř. Jsem přesvědčen a nekompromisně bojuji za to, že je třeba mít dlouhodobý dotační program podpory oprav krajských silnic, dokud je všechny neopravíme. V roce 2015 stát podpořil kraje částkou 3,6 mld. Kč, letos cca třemi miliardami a velmi usiluji o to, aby tyto dotace vydržely v roce 2017 a dále. Přináší to ovoce: opravených úseků utěšeně přibývá, naše auta na nerovnostech tolik netrpí, o komfortu cestování nemluvě. Z dálnice D1 to známe všichni...

Když opravy začaly, rychle se projevil nežádoucí vedlejší efekt: kolony. Vloni na podzim se dalo dojet autem v neděli po ránu ze Šlapanic, kde žiji, do 10 km vzdáleného centra sousedního Brna, při dodržování všech předpisů a rychlostních omezení, za 15 minut. V pondělí ráno to ve stejný čas trvalo hodinu a půl. Ani po železnici to nešlo, ta se opravovala taky. Kolony se začaly rychle tvořit kdekoliv, kde se něco opravovalo, nebo kde byla nějaká havárie.

„Koordinuje vůbec někdo ty opravy?“, zeptal jsem se na poradě, kterou jsem svolal za účasti všech důležitých orgánů a organizací na úrovni kraje i státu na Jihomoravském krajském úřadě. Z dvouhodinové debaty vyplynulo, že ano, ale skřípe to. Nedodržují se termíny, nejsou lidi na stavbách, protože je v předchozí krizi stavební firmy propustily, zmatky jsou v dopravním značení. Jediné čeho bylo dost, byly kupodivu peníze. U nás na jižní Moravě jsem přes zimu osobně dohlížel na koordinaci oprav pro letošní rok. Něco se podařilo. Například platí zásada, že kde se opravuje dálnice, nelze ve stejný čas opravovat souběžnou silnici. Zkracuje se doba oprav už v požadavcích ve výběrových řízeních, firmy musí pracovat přes den déle, atd. Kolony hned tak nezmizí, ale zmenšují se, alespoň někde. Protože nechci v kolonách stárnout, budu vyvíjet trvalý tlak na Ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic, Správu železniční a dopravní cesty i náš Jihomoravský krajský úřad, aby koordinace nebyla jen formální a úřední, ale věcná a aby řidičům pomáhala. Aby byly včas vybírány kapacitně vyhovující objízdné trasy se solidním povrchem. Na stavbách musí být nekompromisní dozor investora, termíny se musí dodržovat a dálniční pruhy, pokud lze, neslučovat.

Řádně koordinované opravy silnic jsou dobré pro všechny. Kolony však vznikají i kvůli dopravním nehodám a haváriím. S tím se pak dá něco udělat jen velmi obtížně. A tak vás všechny prosím o trpělivost, opatrnost a toleranci. Chceme přece všichni dojet do cíle živí, zdraví a pokud možno včas.


místopředseda podvýboru pro dopravu


Autor: Jaroslav Klaška | pátek 12.8.2016 10:50 | karma článku: 13.66 | přečteno: 461x


Další články blogera

Jaroslav Klaška

Lidovecká peněženka a pořádná jízda

Volby nám ťukají na dveře. Atmosféra v ulicích houstne, že by se dala krájet, volební uskupení lákají na kdeco a slibují totéž a i ten nejnevzhlednější plot se oděl do volební plachty. Čeká nás opravdový souboj - o demokracii.

17.10.2017 v 5:59 | Karma článku: 6.11 | Přečteno: 252 | Diskuse

Jaroslav Klaška

Lepší silnice, lepší plánování. Kraje dostanou více

Kraje se dočkají o téměr 4 miliardy korun více. Nově budou finanční injekce každoroční, pravidelné a výhradně se za ně opraví silnice II. a III. tříd. Plánování rekonstrukcí bude systémové a efektivní.

5.6.2017 v 22:55 | Karma článku: 7.28 | Přečteno: 179 | Diskuse

Jaroslav Klaška

Každá voda drahá. Ale některá bohužel ještě dražší

Čas od času média přinesou oblíbené srovnání pro všechny brblaly, jak bylo za socialismu levněji. Porovnají nárůst cen s růstem platů a hle, téměř všechno je vlastně nakonec přepočteno na dnešní kupní sílu levnější.

29.1.2017 v 17:42 | Karma článku: 15.43 | Přečteno: 603 | Diskuse

Jaroslav Klaška

Nejlepší výsledek státního rozpočtu v historii ČR. Je to dobrá zpráva?

Ano, je to jednoznačně pozitivní zpráva a jasný signál o dobré kondici našeho hospodářství. Do voleb jsem šel s tzv. Josefovým pravidlem - v dobrých časech tvořit přebytky a v dobách horších je využít. Teď ale pod drobnohlededem.

4.1.2017 v 12:00 | Karma článku: 10.64 | Přečteno: 455 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Josef Nožička

Neúspěšných maturantů je opět více. Je chyba v učitelích, ve studentech nebo v systému?

Cermat tento týden zveřejnil výsledky didaktických testů společné části maturitních zkoušek. A dle nich se čeští maturanti v matematice, v českém jazyce i v angličtině oproti loňsku opět mírně zhoršili.

26.5.2018 v 20:10 | Karma článku: 26.32 | Přečteno: 591 | Diskuse

Zdeňka Ortová

Kdo na sebe všechno vyžvaní, toho GDPR neochrání

Velikost čepice mám 60, boty nosím čtyřicítky, když je oblečení šikovně šité, vejdu se i do XXL a narodila jsem se.

26.5.2018 v 19:09 | Karma článku: 14.72 | Přečteno: 461 | Diskuse

Jiří Míka

Bývalý agent KGB: infiltrovali jsme americké univerzity

Yuri Bezmenov, ex-agent KGB, už v roce 1984 hovořil o taktice rozložit Západ myšlenkou boje za lidská práva. Cílem je prý kolaps společnosti, aby mohla být nastolena normalizace. Bojovníci za lidská práva mají být pak popraveni.

26.5.2018 v 19:02 | Karma článku: 19.74 | Přečteno: 418 | Diskuse

Karel Ábelovský

Produkt doby, hledání pravdy ... a čtyři evangelia (5)

... slíbil jsem sám sobě jakési shrnutí, závěr, tedy dřív než jsem napsal tuto "sérii" článků; a tak tím spíš, že se mnozí, možná jen v duchu ptali, o čem prý to vlastně jako má být? A jen jeden veřejně, resp. tedy v diskuzi.

26.5.2018 v 13:15 | Karma článku: 7.12 | Přečteno: 119 | Diskuse

Jitka Přikrylová

Jak využít lodě neziskovek vozících obohacení z Afriky? Dobře.

Tisíce mladých mužů z černého kontinentu jsou léta námořní taxislužbou neziskovek převáženi do Evropy. Zdá se, že některým to pořád ještě přijde normální. Když to jde jedním směrem, proč by to nešlo opačně?

26.5.2018 v 12:12 | Karma článku: 39.77 | Přečteno: 1207 | Diskuse
Počet článků 19 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 380

Jsem zastánce tzv. Josefova pravidla: v bohatých letech šetřit na roky, kdy se bude dařit méně. Ze zkušenosti osmi let starostování ve Šlapanicích (u Brna) vycházím i nyní v práci poslance za KDU-ČSL. Původní profesí architekt, s manželkou, třemi dětmi a prvním vnukem. Baví mě hudba, dějiny architektury a ze sportu hlavně F1. Nesnáším "úmyslné bořiče", prostě ty, kdo úmyslně boří všechno dobré, co se povedlo. Vážím si lidí, kteří umějí pracovat a drží dané slovo.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.