Lepší silnice, lepší plánování. Kraje dostanou více
Chtít opravit silnice, mít projekt, ale nemít jisté peníze, je hra na schovávanou. Proto jsem k momentálně předloženému zákonu o změně rozpočtových pravidel, podal pozměňující návrh. Chci pro kraje každoroční pevnou finanční dotaci. Navrhuji zvýšit podíl z výtěžku spotřební daně z minerálních olejů ve prospěch Státního fondu dopravní infrastruktury ze současných 9,1% na 20% na opravy silnic. Z toho jednu čtvrtinu, asi 4 miliardy korun, by byly automaticky poukázány na opravy a rekonstrukce krajských silnic.
Uvažoval jsem jako stavitel, který si nejprve sedne a spočítá, na co má. V "kůži" krajů, kdy se nemůžete spolehnout na pravidelnou finanční injekci, se dá plánovat dost těžko. Navrhuji proto státu systémové řešení pomoci pro kraje.
Slýchám, argument, že stát krajům předal silnice II. a III. třídy v žalostném stavu a bez peněz. Není to tak úplně pravda. Od prvopočátku přistálo krajům na účtě ročně asi 3,5 miliard do rozpočtového určení daní, od roku 2005 dalších sedm a půl miliardy korun, jen nebyly vázány na opravy silnic a mohly být použity podle uvážení. To, že je kraje neutratily na zlepšení svých pozemních komunikací, byla jejich volba.
Rád bych svým návrhem pomohl krajům uzavřít období, kdy sice dostávaly poslední tři roky mezi třemi až čtyřmi miliardami korun, ale definitivní rozhodnutí přicházelo vždy pozdě. Na realizaci oprav zbývalo do konce roku jen málo času. Nyní budou moci s pravidelnými financemi počítat mnohem dříve.
Jako řidiče by mě potěšilo, kdyby kraje dokázaly opravy rozdělit do jarního a podzimního bloku a snížit tak počty současně uzavřených silnic nebo množství komplikací na zbytku silnic průjezdných.
Konečně se dá očekávat, že si za pár let na opravených krajských silnicích oddechneme: "S chutí do toho a vše je hotovo!"
Jaroslav Klaška
Lidovecká peněženka a pořádná jízda
Volby nám ťukají na dveře. Atmosféra v ulicích houstne, že by se dala krájet, volební uskupení lákají na kdeco a slibují totéž a i ten nejnevzhlednější plot se oděl do volební plachty. Čeká nás opravdový souboj - o demokracii.
Jaroslav Klaška
Každá voda drahá. Ale některá bohužel ještě dražší
Čas od času média přinesou oblíbené srovnání pro všechny brblaly, jak bylo za socialismu levněji. Porovnají nárůst cen s růstem platů a hle, téměř všechno je vlastně nakonec přepočteno na dnešní kupní sílu levnější.
Jaroslav Klaška
Nejlepší výsledek státního rozpočtu v historii ČR. Je to dobrá zpráva?
Ano, je to jednoznačně pozitivní zpráva a jasný signál o dobré kondici našeho hospodářství. Do voleb jsem šel s tzv. Josefovým pravidlem - v dobrých časech tvořit přebytky a v dobách horších je využít. Teď ale pod drobnohlededem.
Jaroslav Klaška
Pozdní mikuláš, nebo dřívější ježíšek? Peníze na opravy krajských silnic budou
Mít co investovat do oprav silnic II. a III. třídy budou mít kraje i v roce 2017. Prosadil jsem ve státním rozpočtu částku až do výše 3,5 miliard Kč.
Jaroslav Klaška
Rodina a děti jsou poklad. Nenechejme si je vyměnit za bezcenné tretky.
V pátek 18. listopadu jsem zorganizoval seminář o rodinné politice. Pozvání do Poslanecké sněmovny přijal jeden z nejvlivnějších německých ekonomů současnosti Prof. Hans-Werner Sinn. Co je to "double income, no kids"?
Jaroslav Klaška
Bude stát podporovat opravy krajských silnic i příští rok?
Letos očekáváme vyrovnaný státní rozpočet. Důvodem je pokračující hospodářský růst, dotace z Evropské unie, pravděpodobně zlepšený výběr daní, ale také dlouhodobá neschopnost státu dostatečně investovat do dopravní infrastruktury.
Jaroslav Klaška
Jihomoravský kraj má Zásady územního rozvoje – konečně!
Ve středu 5.10. 2016 schválilo zastupitelstvo Jihomoravského kraje druhé Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje (ZUR), neboli krajský územní plán. Třikrát hurá. Proč? ZUR je zásadní rozvojový dokument.
Jaroslav Klaška
D43 jako dárek? O dálnici sever – jih je rvačka. Lidovci odvádějí mravenčí práci
Slalom, šnečí závody, nebo parkur, tak si někdy mohou připadat řidiči mířící z Brna na Svitavy. O novou dálnici D43, vedoucí z moravské metropole do východních Čech, usilujeme s Jaromírou Vítkovou, místostarostkou Boskovic.
Jaroslav Klaška
Chci letos vyrovnaný státní rozpočet
K 1. září byl státní rozpočet v přebytku 81, 2 mld. korun. Chci, aby byl letos státní rozpočet vyrovnaný a neskončil v deficitu. To se nepodařilo přes 20 let. Je to v souladu s Josefovým pravidlem – když se daří, má se šetřit.
Jaroslav Klaška
Safety first. Když řídím, tak nepiju.
Dnes má hlasovat Senát PČR o povolení alkoholu pro cyklisty – účastníky silničního provozu. S připuštěním alkoholu v silničním provozu, nemůžu souhlasit.
Jaroslav Klaška
Nechci stárnout v kolonách
Letos šly na opravy silnic u nás 3 miliardy korun. Ano, jsou a ještě budou uzávěry a kolony. Na jednu stranu, kdy jindy opravit než teď? Na stranu druhou: nechci stárnout v kolonách!
Jaroslav Klaška
Minijoby: Přivýdělek bez byrokracie
Představme si maminku na mateřské dovolené. Dítě už povyrostlo z kojeneckého věku, maminka má více volného času a chtěla by přispět do rodinného rozpočtu doučováním angličtiny. Tento její přivýdělek by ovšem spadal pod EET.
Jaroslav Klaška
Lichváři musí z trhu pryč
Lidská chamtivost. To je hlavní příčina mnoha mezilidských problémů. Kvůli ní lichváři zneužívají rozhodčího řízení pro nečestné obohacení. To na vlastní kůži zakusila paní Hana z východních Čech.
Jaroslav Klaška
Lichvu v ČR nechceme
Když se řekne lichva, představíme si „nekřesťanské“, tedy nadměrné úroky. Aktuálně ale pro nás lichva neznamená přiměřeně vydělávat na půjčování peněz, ale nepřiměřeně ožebračovat dlužníky díky nemožnosti lidí tyto úvěry splácet.
Jaroslav Klaška
Hledám peníze na opravy silnic "dvojek a trojek"
Netradiční krok, ale skvělý nápad: peníze, které nedokázalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) využít k výstavbě nových a na opravy stávajících silnic 1. třídy, přesunulo na opravy silnic II. a III. tříd.
Jaroslav Klaška
Ze Šlapanic na olympiádu
Každý jednou někde začínal: Panenka, Šebrle, Železný. Naše děti ve Šlapanicích mohou ode dneška trénovat na novém lehkoatletickém sportovišti. Projekt, nad kterým jsem, coby někdejší starosta, strávil stovky hodin je na světě.
Jaroslav Klaška
Řecko? Ve hře je mnoho.
Nechtěl bych být v kůži Jeana Clauda Junckera ani třeba Angely Merkelové. Není jednoduché rozhodovat se o "odstřižení" celé země od stávající EU. Pro a proti je hodně.
Jaroslav Klaška
Šťastnou cestu o prázdninách a žádné nehody
Blíží se prázdniny a dovolené. Odložíme všední starosti, odpočineme si a načerpáme nové síly. Na cestách se ale připravme na více uzavírek. Letos do oprav komunikací putuje více peněz.
- Počet článků 19
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 403x