Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nechci stárnout v kolonách

Letos šly na opravy silnic u nás 3 miliardy korun. Ano, jsou a ještě budou uzávěry a kolony. Na jednu stranu, kdy jindy opravit než teď? Na stranu druhou: nechci stárnout v kolonách!

Jak naše společnost bohatne, stále více z nás si kupuje osobní auto – naše „sedmimílové boty“. Auto je skvělý pomocník: dopravuje nákupy domů, děti do škol a kroužků, naše seniory k lékařům, odveze na dovolenou, atd. Doprava autem je pohodlná, přímá, chtělo by se říci rychlá, ale to bohužel není. Na silnicích je nás mnoho, kolony na denním pořádku, některé silnice jsou nevalné kvality a zaparkovat je o štěstí.

Jako člen hospodářského výboru Poslanecké sněmovny se od začátku volebního období soustředím na problematiku dopravy. Vždy jsem podporoval a podporuji státní dotace na opravy krajských silnic, zejm. pokud nelze „prostavět“ všechny peníze určené na nové dálnice či silnice I. tř. Jsem přesvědčen a nekompromisně bojuji za to, že je třeba mít dlouhodobý dotační program podpory oprav krajských silnic, dokud je všechny neopravíme. V roce 2015 stát podpořil kraje částkou 3,6 mld. Kč, letos cca třemi miliardami a velmi usiluji o to, aby tyto dotace vydržely v roce 2017 a dále. Přináší to ovoce: opravených úseků utěšeně přibývá, naše auta na nerovnostech tolik netrpí, o komfortu cestování nemluvě. Z dálnice D1 to známe všichni…

Když opravy začaly, rychle se projevil nežádoucí vedlejší efekt: kolony. Vloni na podzim se dalo dojet autem v neděli po ránu ze Šlapanic, kde žiji, do 10 km vzdáleného centra sousedního Brna, při dodržování všech předpisů a rychlostních omezení, za 15 minut. V pondělí ráno to ve stejný čas trvalo hodinu a půl. Ani po železnici to nešlo, ta se opravovala taky. Kolony se začaly rychle tvořit kdekoliv, kde se něco opravovalo, nebo kde byla nějaká havárie.

„Koordinuje vůbec někdo ty opravy?“, zeptal jsem se na poradě, kterou jsem svolal za účasti všech důležitých orgánů a organizací na úrovni kraje i státu na Jihomoravském krajském úřadě. Z dvouhodinové debaty vyplynulo, že ano, ale skřípe to. Nedodržují se termíny, nejsou lidi na stavbách, protože je v předchozí krizi stavební firmy propustily, zmatky jsou v dopravním značení. Jediné čeho bylo dost, byly kupodivu peníze. U nás na jižní Moravě jsem přes zimu osobně dohlížel na koordinaci oprav pro letošní rok. Něco se podařilo. Například platí zásada, že kde se opravuje dálnice, nelze ve stejný čas opravovat souběžnou silnici. Zkracuje se doba oprav už v požadavcích ve výběrových řízeních, firmy musí pracovat přes den déle, atd. Kolony hned tak nezmizí, ale zmenšují se, alespoň někde. Protože nechci v kolonách stárnout, budu vyvíjet trvalý tlak na Ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic, Správu železniční a dopravní cesty i náš Jihomoravský krajský úřad, aby koordinace nebyla jen formální a úřední, ale věcná a aby řidičům pomáhala. Aby byly včas vybírány kapacitně vyhovující objízdné trasy se solidním povrchem. Na stavbách musí být nekompromisní dozor investora, termíny se musí dodržovat a dálniční pruhy, pokud lze, neslučovat.

Řádně koordinované opravy silnic jsou dobré pro všechny. Kolony však vznikají i kvůli dopravním nehodám a haváriím. S tím se pak dá něco udělat jen velmi obtížně. A tak vás všechny prosím o trpělivost, opatrnost a toleranci. Chceme přece všichni dojet do cíle živí, zdraví a pokud možno včas.

 

 

místopředseda podvýboru pro dopravu

 

Autor: Jaroslav Klaška | pátek 12.8.2016 10:50 | karma článku: 14,50 | přečteno: 467x
  • Další články autora

Jaroslav Klaška

Lidovecká peněženka a pořádná jízda

Volby nám ťukají na dveře. Atmosféra v ulicích houstne, že by se dala krájet, volební uskupení lákají na kdeco a slibují totéž a i ten nejnevzhlednější plot se oděl do volební plachty. Čeká nás opravdový souboj - o demokracii.

17.10.2017 v 5:59 | Karma: 6,55 | Přečteno: 298x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav Klaška

Lepší silnice, lepší plánování. Kraje dostanou více

Kraje se dočkají o téměr 4 miliardy korun více. Nově budou finanční injekce každoroční, pravidelné a výhradně se za ně opraví silnice II. a III. tříd. Plánování rekonstrukcí bude systémové a efektivní.

5.6.2017 v 22:55 | Karma: 8,05 | Přečteno: 218x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav Klaška

Každá voda drahá. Ale některá bohužel ještě dražší

Čas od času média přinesou oblíbené srovnání pro všechny brblaly, jak bylo za socialismu levněji. Porovnají nárůst cen s růstem platů a hle, téměř všechno je vlastně nakonec přepočteno na dnešní kupní sílu levnější.

29.1.2017 v 17:42 | Karma: 16,48 | Přečteno: 639x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav Klaška

Nejlepší výsledek státního rozpočtu v historii ČR. Je to dobrá zpráva?

Ano, je to jednoznačně pozitivní zpráva a jasný signál o dobré kondici našeho hospodářství. Do voleb jsem šel s tzv. Josefovým pravidlem - v dobrých časech tvořit přebytky a v dobách horších je využít. Teď ale pod drobnohlededem.

4.1.2017 v 12:00 | Karma: 12,22 | Přečteno: 461x | Diskuse| Politika

Jaroslav Klaška

Pozdní mikuláš, nebo dřívější ježíšek? Peníze na opravy krajských silnic budou

Mít co investovat do oprav silnic II. a III. třídy budou mít kraje i v roce 2017. Prosadil jsem ve státním rozpočtu částku až do výše 3,5 miliard Kč.

12.12.2016 v 11:43 | Karma: 8,56 | Přečteno: 93x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Klaška

Rodina a děti jsou poklad. Nenechejme si je vyměnit za bezcenné tretky.

V pátek 18. listopadu jsem zorganizoval seminář o rodinné politice. Pozvání do Poslanecké sněmovny přijal jeden z nejvlivnějších německých ekonomů současnosti Prof. Hans-Werner Sinn. Co je to "double income, no kids"?

24.11.2016 v 10:01 | Karma: 19,64 | Přečteno: 791x | Diskuse| Společnost

Jaroslav Klaška

Bude stát podporovat opravy krajských silnic i příští rok?

Letos očekáváme vyrovnaný státní rozpočet. Důvodem je pokračující hospodářský růst, dotace z Evropské unie, pravděpodobně zlepšený výběr daní, ale také dlouhodobá neschopnost státu dostatečně investovat do dopravní infrastruktury.

20.10.2016 v 10:08 | Karma: 11,54 | Přečteno: 166x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Klaška

Jihomoravský kraj má Zásady územního rozvoje – konečně!

Ve středu 5.10. 2016 schválilo zastupitelstvo Jihomoravského kraje druhé Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje (ZUR), neboli krajský územní plán. Třikrát hurá. Proč? ZUR je zásadní rozvojový dokument.

6.10.2016 v 8:45 | Karma: 16,21 | Přečteno: 447x | Diskuse| Brno

Jaroslav Klaška

D43 jako dárek? O dálnici sever – jih je rvačka. Lidovci odvádějí mravenčí práci

Slalom, šnečí závody, nebo parkur, tak si někdy mohou připadat řidiči mířící z Brna na Svitavy. O novou dálnici D43, vedoucí z moravské metropole do východních Čech, usilujeme s Jaromírou Vítkovou, místostarostkou Boskovic.

19.9.2016 v 15:56 | Karma: 17,39 | Přečteno: 338x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Klaška

Chci letos vyrovnaný státní rozpočet

K 1. září byl státní rozpočet v přebytku 81, 2 mld. korun. Chci, aby byl letos státní rozpočet vyrovnaný a neskončil v deficitu. To se nepodařilo přes 20 let. Je to v souladu s Josefovým pravidlem – když se daří, má se šetřit.

9.9.2016 v 8:00 | Karma: 13,93 | Přečteno: 447x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav Klaška

Safety first. Když řídím, tak nepiju.

Dnes má hlasovat Senát PČR o povolení alkoholu pro cyklisty – účastníky silničního provozu. S připuštěním alkoholu v silničním provozu, nemůžu souhlasit.

25.8.2016 v 11:54 | Karma: 15,73 | Přečteno: 634x | Diskuse| Cestování

Jaroslav Klaška

Minijoby: Přivýdělek bez byrokracie

Představme si maminku na mateřské dovolené. Dítě už povyrostlo z kojeneckého věku, maminka má více volného času a chtěla by přispět do rodinného rozpočtu doučováním angličtiny. Tento její přivýdělek by ovšem spadal pod EET.

2.6.2016 v 12:08 | Karma: 12,64 | Přečteno: 548x | Ostatní

Jaroslav Klaška

Lichváři musí z trhu pryč

Lidská chamtivost. To je hlavní příčina mnoha mezilidských problémů. Kvůli ní lichváři zneužívají rozhodčího řízení pro nečestné obohacení. To na vlastní kůži zakusila paní Hana z východních Čech.

13.4.2016 v 14:04 | Karma: 18,44 | Přečteno: 581x | Ekonomika

Jaroslav Klaška

Lichvu v ČR nechceme

Když se řekne lichva, představíme si „nekřesťanské“, tedy nadměrné úroky. Aktuálně ale pro nás lichva neznamená přiměřeně vydělávat na půjčování peněz, ale nepřiměřeně ožebračovat dlužníky díky nemožnosti lidí tyto úvěry splácet.

27.1.2016 v 10:34 | Karma: 13,95 | Přečteno: 459x | Diskuse| Ostatní

Jaroslav Klaška

Hledám peníze na opravy silnic "dvojek a trojek"

Netradiční krok, ale skvělý nápad: peníze, které nedokázalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) využít k výstavbě nových a na opravy stávajících silnic 1. třídy, přesunulo na opravy silnic II. a III. tříd.

13.10.2015 v 12:50 | Karma: 10,09 | Přečteno: 246x | Diskuse| Ostatní

Jaroslav Klaška

Ze Šlapanic na olympiádu

Každý jednou někde začínal: Panenka, Šebrle, Železný. Naše děti ve Šlapanicích mohou ode dneška trénovat na novém lehkoatletickém sportovišti. Projekt, nad kterým jsem, coby někdejší starosta, strávil stovky hodin je na světě.

11.9.2015 v 0:00 | Karma: 3,31 | Přečteno: 97x | Ostatní

Jaroslav Klaška

Řecko? Ve hře je mnoho.

Nechtěl bych být v kůži Jeana Clauda Junckera ani třeba Angely Merkelové. Není jednoduché rozhodovat se o "odstřižení" celé země od stávající EU. Pro a proti je hodně.

17.7.2015 v 17:16 | Karma: 9,63 | Přečteno: 460x | Diskuse| Ekonomika

Jaroslav Klaška

Šťastnou cestu o prázdninách a žádné nehody

Blíží se prázdniny a dovolené. Odložíme všední starosti, odpočineme si a načerpáme nové síly. Na cestách se ale připravme na více uzavírek. Letos do oprav komunikací putuje více peněz.

11.6.2015 v 23:53 | Karma: 6,68 | Přečteno: 146x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 403x
Jsem zastánce tzv. Josefova pravidla: v bohatých letech šetřit na roky, kdy se bude dařit méně. Ze zkušenosti osmi let starostování ve Šlapanicích (u Brna) vycházím i nyní v práci poslance za KDU-ČSL. Původní profesí architekt, s manželkou, třemi dětmi a prvním vnukem. Baví mě hudba, dějiny architektury a ze sportu hlavně F1. Nesnáším "úmyslné bořiče", prostě ty, kdo úmyslně boří všechno dobré, co se povedlo. Vážím si lidí, kteří umějí pracovat a drží dané slovo.

Seznam rubrik