Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nechci stárnout v kolonách

12. 08. 2016 10:50:45
Letos šly na opravy silnic u nás 3 miliardy korun. Ano, jsou a ještě budou uzávěry a kolony. Na jednu stranu, kdy jindy opravit než teď? Na stranu druhou: nechci stárnout v kolonách!

Jak naše společnost bohatne, stále více z nás si kupuje osobní auto – naše „sedmimílové boty“. Auto je skvělý pomocník: dopravuje nákupy domů, děti do škol a kroužků, naše seniory k lékařům, odveze na dovolenou, atd. Doprava autem je pohodlná, přímá, chtělo by se říci rychlá, ale to bohužel není. Na silnicích je nás mnoho, kolony na denním pořádku, některé silnice jsou nevalné kvality a zaparkovat je o štěstí.

Jako člen hospodářského výboru Poslanecké sněmovny se od začátku volebního období soustředím na problematiku dopravy. Vždy jsem podporoval a podporuji státní dotace na opravy krajských silnic, zejm. pokud nelze „prostavět“ všechny peníze určené na nové dálnice či silnice I. tř. Jsem přesvědčen a nekompromisně bojuji za to, že je třeba mít dlouhodobý dotační program podpory oprav krajských silnic, dokud je všechny neopravíme. V roce 2015 stát podpořil kraje částkou 3,6 mld. Kč, letos cca třemi miliardami a velmi usiluji o to, aby tyto dotace vydržely v roce 2017 a dále. Přináší to ovoce: opravených úseků utěšeně přibývá, naše auta na nerovnostech tolik netrpí, o komfortu cestování nemluvě. Z dálnice D1 to známe všichni...

Když opravy začaly, rychle se projevil nežádoucí vedlejší efekt: kolony. Vloni na podzim se dalo dojet autem v neděli po ránu ze Šlapanic, kde žiji, do 10 km vzdáleného centra sousedního Brna, při dodržování všech předpisů a rychlostních omezení, za 15 minut. V pondělí ráno to ve stejný čas trvalo hodinu a půl. Ani po železnici to nešlo, ta se opravovala taky. Kolony se začaly rychle tvořit kdekoliv, kde se něco opravovalo, nebo kde byla nějaká havárie.

„Koordinuje vůbec někdo ty opravy?“, zeptal jsem se na poradě, kterou jsem svolal za účasti všech důležitých orgánů a organizací na úrovni kraje i státu na Jihomoravském krajském úřadě. Z dvouhodinové debaty vyplynulo, že ano, ale skřípe to. Nedodržují se termíny, nejsou lidi na stavbách, protože je v předchozí krizi stavební firmy propustily, zmatky jsou v dopravním značení. Jediné čeho bylo dost, byly kupodivu peníze. U nás na jižní Moravě jsem přes zimu osobně dohlížel na koordinaci oprav pro letošní rok. Něco se podařilo. Například platí zásada, že kde se opravuje dálnice, nelze ve stejný čas opravovat souběžnou silnici. Zkracuje se doba oprav už v požadavcích ve výběrových řízeních, firmy musí pracovat přes den déle, atd. Kolony hned tak nezmizí, ale zmenšují se, alespoň někde. Protože nechci v kolonách stárnout, budu vyvíjet trvalý tlak na Ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic, Správu železniční a dopravní cesty i náš Jihomoravský krajský úřad, aby koordinace nebyla jen formální a úřední, ale věcná a aby řidičům pomáhala. Aby byly včas vybírány kapacitně vyhovující objízdné trasy se solidním povrchem. Na stavbách musí být nekompromisní dozor investora, termíny se musí dodržovat a dálniční pruhy, pokud lze, neslučovat.

Řádně koordinované opravy silnic jsou dobré pro všechny. Kolony však vznikají i kvůli dopravním nehodám a haváriím. S tím se pak dá něco udělat jen velmi obtížně. A tak vás všechny prosím o trpělivost, opatrnost a toleranci. Chceme přece všichni dojet do cíle živí, zdraví a pokud možno včas.


místopředseda podvýboru pro dopravu


Autor: Jaroslav Klaška | pátek 12.8.2016 10:50 | karma článku: 13.66 | přečteno: 458x

Další články blogera

Jaroslav Klaška

Lepší silnice, lepší plánování. Kraje dostanou více

Kraje se dočkají o téměr 4 miliardy korun více. Nově budou finanční injekce každoroční, pravidelné a výhradně se za ně opraví silnice II. a III. tříd. Plánování rekonstrukcí bude systémové a efektivní.

5.6.2017 v 22:55 | Karma článku: 3.97 | Přečteno: 161 | Diskuse

Jaroslav Klaška

Každá voda drahá. Ale některá bohužel ještě dražší

Čas od času média přinesou oblíbené srovnání pro všechny brblaly, jak bylo za socialismu levněji. Porovnají nárůst cen s růstem platů a hle, téměř všechno je vlastně nakonec přepočteno na dnešní kupní sílu levnější.

29.1.2017 v 17:42 | Karma článku: 14.62 | Přečteno: 580 | Diskuse

Jaroslav Klaška

Nejlepší výsledek státního rozpočtu v historii ČR. Je to dobrá zpráva?

Ano, je to jednoznačně pozitivní zpráva a jasný signál o dobré kondici našeho hospodářství. Do voleb jsem šel s tzv. Josefovým pravidlem - v dobrých časech tvořit přebytky a v dobách horších je využít. Teď ale pod drobnohlededem.

4.1.2017 v 12:00 | Karma článku: 8.54 | Přečteno: 452 | Diskuse

Jaroslav Klaška

Pozdní mikuláš, nebo dřívější ježíšek? Peníze na opravy krajských silnic budou

Mít co investovat do oprav silnic II. a III. třídy budou mít kraje i v roce 2017. Prosadil jsem ve státním rozpočtu částku až do výše 3,5 miliard Kč.

12.12.2016 v 11:43 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 74 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Petr Horký

Černoch v beranici a jiné výstřelky - na srdce sou Poděbrady, na prachy je Německo

Život na Západ od našich hranic má mnoho specifik, kterým našinec těžko uvyká. Přesto si ve většině případů nakonec zvykne, i když to trochu trvá. Jsme přeci jen z jednoho těsta a nebe je všude modrý.

20.7.2017 v 18:17 | Karma článku: 13.79 | Přečteno: 559 | Diskuse

Pavel Liprt

Dvořákova Symfonie č.9 e moll a karlovarský Poštovní dvůr dnes i před 123 lety

Symfonie č.9 e moll, op. 95, známá pod názvy „Novosvětská“ či „Z Nového světa“ žije dodnes na celém světě. Na rozdíl od Poštovního dvora v Karlových Varech, který skomírá.

20.7.2017 v 17:45 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 70 | Diskuse

Aleš Vavřinec

Vnitřní kritik - cesta do záhuby a zpět

Ale já jí to musím vysvětlit. Musí to pochopit. Podíval se na mě Luboš poněkud bezradně. Vnímal jsem jeho beznaděj a přitom obrovskou angažovanost a snahu, která mu sršela z očí.

20.7.2017 v 16:02 | Karma článku: 6.19 | Přečteno: 136 |

Jiří Kovář

Jak mě reklama postrčila ke koupi auta

Jsou to téměř dva roky, co jsem byl přinucen překročit svůj stín a s ním i práh bazaru a koupit si tam Forda.

20.7.2017 v 15:48 | Karma článku: 8.13 | Přečteno: 428 |

Jiří Turner

Burkiny – lekce hovadismu

Bu-bu-bu-bu, burkiny asi aktuálně straší v mnohých českých mozkovnách. Jestli ono to nebude tím, že nenosíme šátky, turbany ani jarmulky a koupeme se v plavkách, které nás sotva mohou ochránit před přehřátím organismu.

20.7.2017 v 10:11 | Karma článku: 19.17 | Přečteno: 2228 | Diskuse
Počet článků 18 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 375

Jsem zastánce tzv. Josefova pravidla: v bohatých letech šetřit na roky, kdy se bude dařit méně. Ze zkušenosti osmi let starostování ve Šlapanicích (u Brna) vycházím i nyní v práci poslance za KDU-ČSL. Původní profesí architekt, s manželkou, třemi dětmi a prvním vnukem. Baví mě hudba, dějiny architektury a ze sportu hlavně F1. Nesnáším "úmyslné bořiče", prostě ty, kdo úmyslně boří všechno dobré, co se povedlo. Vážím si lidí, kteří umějí pracovat a drží dané slovo.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.